17 Mart 2012 Cumartesi

Tavuk Şiş


      Geçenlerde çok önce almış olduğum şişleri görünce kullanmak istedim. Tavuğa bayılırım, genelde de kolayıma gelecek tarifleri yapıyorum ancak bu sefer evde kebap keyfi yapalım dedim. Bulgur pilavı ve ağır ateşte pişmiş kırmızı lahana ile servis ettim. Afiyetle yedik :)
     Tavuğun sosunu Hünerli Müge Hanım'dan almıştım o günden beri başka sos kullanmıyorum tavuk için. Harika bir sos. Denemenizi tavsiye ediyorum. (Bu marine 4 adet tavuk göğsü içindir.)

   TAVUK ŞİŞ
Malzemeler:                                              

  • 4 adet tavuk göğsü

Marinesi için:

  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı biber salçası (tepeleme)
  • 1 çay kaşığı köri (tepeleme)
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 çay kaşığı kuru biberiye
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz

Yapılışı:

  •  Öncelikle marine sosumuzu hazırlıyoruz. Tavukları büyük küpler şeklinde kesip, bu sosun içine atıyoruz. Üzerini kapatıp en az 30 dk bekletiyoruz.
  •  Daha sonra şişlerimizi fırında yanmamaları için biraz suda bekletiyoruz, ardından tek tek şişlere diziyoruz. Fırının orta bölümünde (ızgarada) 200'C de kızarana kadar pişiriyoruz.
  •  Afiyet olsun!


Not: Ben şişlere yaklaşık 7 tane tavuk dilimi dizdim, bu şekilde 4 şişim oldu. Arzu ederseniz daha küçük şişler yapabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)