9 Ekim 2012 Salı

Kaşarlı Patates Topları

  Patates benim mutfağımda en çok arzuladığım hep olsun istediğim şeylerden ziyade kurtarıcım olmuştur. Ne zaman yapacak yemek bulamasam 'amaaan patatesli bişey yapıvereyim', misafire tuzlu bulamasam 'amaan patates salatası yapıvereyim', ortaya atıştırmalık bulamasam 'peynirli toplardan kızartıvereyim' derim :))))) Delisi değilim ama yazarken anladım demek ki müptelayım sadece gereken değeri kendisine vermiyorum:)
  Bu kızartılmış topları da yine kızartma delisi sevgili eşimi düşünerek yapmıştım ama çoğunu ben yedim:) Eşim yemediğinden değil ben hemencecik hüplettiğimden:) Dışı çıtır mı çıtır içi ise peynir dolgulu yumuşacık.. Daha ne duruyorsunuz koşun mutfağa :)))
KAŞARLI PATATES TOPLARI
Malzemeler:
6 adet patates
Küp küp doğranmış kaşar (yaklaşık 50-60 gr)
tuz
un
1 yumurta
galeta unu
Yapılışı:
 Patateslerimi soyup iri iri doğrayıp güzelce haşlıyoruz. Haşlandıktan sonra ise bir miktar tuz ilave edip eziyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
 Patateslerimiz soğuduktan sonra elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlıyoruz ve daha önceden küp küp kestiğimiz kaşarları içine bastırıp tekrar yuvarlıyoruz. Her bir patates topumuzu bu şekilde hazırladıktan sonra önce una ardından yumurtaya ve en son da galeta ununa bulayarak kızartıyoruz.
 Ilık servis ediyoruz.
 Afiyet olsun!

25 yorum:

  1. SİMGECİM ÇOK GÜZEL VE PRATİK OLMUŞLAR,ELLERİNE SAĞLIK..AFİYETLER OLSUN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nurşen ablacım,sağolasın:)

      Sil
  2. Ayy çok canım çekti,ellerine sağlık:)Patates olmasaymış ne yapardık,benim de klasiğimdir,kıymalı patates:)

    YanıtlaSil
  3. hıııım çok severim ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık
    görünüm süper eminim tadıda öyledir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok pratik ve renkleri nasıl da güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. simgecim bir defa resim cok güzel .
    ve ben bunu cok severim yanliz degilsin bu konuda .yaptiginin hepsini yiyebilirim ama su alerjim yokmu patatese hasret kaldim
    benim icinde ye ellerin dert görmesin canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa inan çok şaşırdım ilk defa duyuyorum böyle bir alerji olduğunu:( Çok üzüldüm... Amaan olsun napalım canın sağ olsun önce! Çokk sevgiler...

      Sil
  7. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık canim. Olsa yesek valla :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. patates hepimiz için kurtarıcı bir sebze demek ki:)ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkürler Fuat bey,sevgiler!

    YanıtlaSil
  10. çok çok güzel olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık denedim ve gerçekten çok beğendim tarifiniz için çok teşekkürler simge hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihat bey inanın çok sevindim beğenmenize.. Eminim harika olmuştur sizinki de... Ellerinize sağlık afiyet olsun;) sevgiler!!

      Sil
  12. bundan yemeye doyulmaz sanırım :)

    YanıtlaSil
  13. Tarif o kadar güzel ki gerçekten hemen mutfağa koşup, yapasım geldi.
    Şu anda evde kaşar kalmamış ama emin ol en kısa zamanda tarifini deneyeceğim.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. resimler itarif harika ..hemen yapıcam elinize sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Görür görmez hemen yaptım ve tek kelimeyle harika oldu, teşekkürler sevgiler :)

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)