7 Mayıs 2012 Pazartesi

Kuru Börülce Yemeği


  Börülce baklagil familyasının en nazik, en el üstünde tutulası üyesi bence. Tazesi,kurusu,yemeği,salatası her şeyiyle baştacı.
 Egede oldukça sık olarak yaz mevsiminde tazesi tüketilir. Annem de sıkça yetiştirir. Hatta bir ara bıkmıştık yemekten oysa şimdi nasıl da özlüyorum. Bahçeden üçer beşer toplanan tazecik börülceler biraz birikince hemen yapılıverirdi yemeği. Yada haşlar limonlar mis gibi yerdik.
 E malum uzaklardayız hem henüz tazesi de yok o zaman bir kuru patlatalım da şenlenelim dedik :) Mis gibi de oldu! Çok çok da basit bir yemek... Hadi kolay gelsin....

KURU BÖRÜLCE YEMEĞİ
Malzemeler:

  • 2 su bardağı kuru börülce
  • 1 kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Börülcelerimizi bir gece önceden ıslatıyoruz. Beklettikten sonra (suyu kararıyor) suyunu döküyoruz. Ve yumuşayana kadar haşlıyoruz. Bu da düdüklü de yaklaşık 10 dk. Fazla haşlamamaya dikkat ediyoruz ki dağılmasın.
  •  Ardından incecik doğradığımız soğanları zeytinyağında kavuruyoruz. Salçayı da ekleyip kavurup üzerine son olarak börülcelerimizi de ekliyoruz. Ardından üzerini bir parmak geçecek kadar su koyuyoruz. Tuzunu ve karabiberini de ayarlayıp pişmeye bırakıyoruz.
  •  Birkaç taşım kaynadıktan sonra yemeğimiz hazır.
  •  Afiyet olsun!

Not: Eğer kuru biberiniz varsa içine bir iki adet kaynarken atarsak çok daha leziz olur. Benim kalmamıştı kullanamadım siz mutlaka deneyin ;) Sevgiler.

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık Simgecim, hiç sıcak denememiştim,börülceyi..Hep salatasını yapıyorum.Ama bunu muhakkak deneyeceğim..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ne mutlu bana çok sevindim Nurşencim, eminim harika olacaktır. Şimdiden ellerine sağlık! Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. hımmm çok severim.annemde çok güzel yapar.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Evet simdi blogununa girebildim…Güzelce dolastim….Ellerine saglik…Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefalar getirdin.. Ben de sık sık ziyaretine gelicem. Sevgiler

      Sil
  5. zeytinyağlısını ve salatasını yaparım ama yemeğini hiç yapmadım eline sağlık canım.
    ödülünü aldım yayınladım,tekrar teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  6. canım ya börülceyi çoook severim...
    ekmeği bandıra bandıra yemek vardı şimdi...
    neyse sen benim yerime de yersin...
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)