4 Mart 2012 Pazar

Tabbule....Lübnan Usülü Kısır


     Ortadoğu mutfağından bir salata Tabbule. Aslında bize pek de uzak bir tat değil. Tabbuleye 'Lübnan usülü kısır' da deniliyor. Kısırı sevenler eminim tabbuleye de bayılacaklardır.Oldukça hafif bir lezzet. Püf noktası ise oldukça bol maydanoz kullanılması. Benim yarım demetim vardı, fotograftaki tabbulede de yarım demet maydanoz kullandım ancak ne kadar bol kullanırsak o kadar güzel oluyor.Bol ekşili bol yeşillikli bir salata...
TABBULE:
Malzemeler:

  • 1 çay bardağı ince bulgur
  • 4 adet domates (ben 2 kullandım)
  • 1 demet maydanoz
  • 7-8 dal taze soğan
  • 1 orta boy soğan
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • yarım su bardağı limon suyu
  • tuz 
  • karabiber

Yapılışı:

  •  Bulguru genişçe bir kaba koyuyoruz ve üzerini seçecek kadar su ekleyip üzerini kapatıyoruz. Bulgur şişerken maydanozu,soğanları incecik kıyıyoruz. Domateslerin sulu kısımlarını ayırıyoruz, salatanın sulanmaması için çekirdekli kısımlarını kullanmıyoruz. Domatesleri de küp küp doğruyoruz.
  •  Şişen bulgurun üzerine bütün malzemeleri aktarıp yağını, tuzunu,limonunu ve karabiberini ekliyoruz.
  •  Servis tabağına marul yapraklarını serip üzerine de salatamızı aktarıyoruz.
  •  Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)