20 Mart 2012 Salı

Sürpriz Kek

 
   Daha önce yayınlamış olduğum sürpriz kurabiyeden esinlenerek yapmadım bu keki. Aslında niyetim başkaydı ama bana sürpriz olduğu için kendisine bu ismi verdim :)
 Oldukça sade bir kek aslında biraz cevizle ya da tarçınla tatlandırılabilir ancak eşimin baskılarına dayanamayıp bu seferlik sade bir kek pişirip bunun tarifini sizlerle paylaşıyorum.

      SÜRPRİZ KEK
Malzemeler:

  • 3 yumurta                                        
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • 2,5/3 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

  •  3 yumurtayı ve şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. Ardından yağı ve sütü de ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. En son unu, kabartma tozunu ve vanilyayı da ekleyip kekimizi kıvamına getiriyoruz.
  •  Kalıbımızı yağlayıp kek karışımın 2/3 ünü kalıba döküyoruz. Kalan karışıma kakaoyu ekleyip karıştırıyoruz. Bu kakaolu karışımı da daha önce kalıba döktüğümüz sade karışımın üzerine döküyoruz. Bu işlemi biraz daha yukarıdan yaparsak kakaolu karışım kekin ortalarına kadar iniyor yoksa sürpriz olmaz :)
  •  175'C de pişiriyoruz.
  •  Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)