13 Şubat 2013 Çarşamba

Üç Renkli Patates Salatası


        Herkese tekrar selamlar merhabalar :)
    Uzuuun tatilimizi yaptık, ailelerle hasret giderdik, yedik,içtik kürkçü dükkanına geri döndük :) Pek uzun bir hasretlikti o kadar iyi geldi ki anlatamam.. Huzur,neşe ve mutlulukla döndüm ve tam gaz iş ev arası koşturmacaya devam! E tabi burada etkinliklerin biri bitiyor biri başlıyor..Pek sosyaliz canım! ;) Sevgili arkadaşımın eşi için süpriz bir doğumgünü partisi hazırladık,elimizden geldiğince birşeyler yaptık.
    Ben de iş çıkışı çok vaktim olmadığından bu renkli patates pastasını! yaptım :) Salata demektense pasta demek daha hoşuma gidiyor. Hem görüntüsünden hem de kalıpta oluşundan:) Daha önce baton kalıpta deneyip şeklinde pek de muvaffak olamamıştım o yüzden biraz tedirgin oldum hazırlarken ama ipucu üzerinden iyice bastırmakmış ki kalıba iyi otursun..
   Denemek isterseniz hem yapması eğlenceli hem de görüntüsü harika!

ÜÇ RENKLİ PATATES SALATASI
Malzemeler:
1 kilo patates (7-8 adet)
Yarım demet maydanoz
1 taze soğan
3 havuç
1/3 kırmızı lahana
2 adet limon
tuz,karabiber
zeytinyağı
streç film

Yapılışı:
   Patateslerimizi soyup küçük parçalara ölerek haşlıyoruz. Ben düdüklüde 6 dk haşladım süper eridi :)
   Patatesler haşlanırken havucumuzu ve lahanamızı rondodan geçiriyoruz ya da rendeliyoruz. Maydanozumu ve taze soğanımızı kıyıyoruz. Havucu 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavuruyoruz. Kırmızı lahanamızı ise tuz ve limonla ovarak yumuşatıyoruz.
   Haşlanan patateslere biraz zeytinyağı,1 limon,tuz ve karabiber ekleyerek güzelce püre kıvamına getiriyoruz. Ardından üç eşit parçaya bölüyoruz.
   Püremizin üçte birini maydanoz ve yeşil soğanla limonun üçte birini ekleyerek karıştırıp streçle kapladığımız kalıbımızın ilk katı olarak kalıbımıza yayıyoruz. Ardından havuçla patatesi karıştırıp biraz limon ekleyerek tekrar bir karıştırıp maydanozlu karışımımızın üzerine yayıyoruz. Aynı işlemi lahanayla da yapıp kalıbın üzerine bir sreç yayıp sıkıca bastırıyoruz.
   1-2 saat buzdolabında bekletip ters çevirerek çıkartıyoruz.
   Afiyet olsun!

16 yorum:

  1. Simgecim süpersin,ellerine sağlık..Çok şık olmuş,bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. şekilli mekilli süper olmuş valla :))
    ellerine sağlık canım...
    insan bunu bozmaya kıyamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acımak valla kestik kestik yedik Şirine :) Sevgiler teşekkürler!

      Sil
  3. Simgecim harika bir görüntü. Renklere bayılırım.
    Ellerine sağlık, ben de benzer salatanın üzerine patatesten civcivler dizerek sunum yapıyorum daha ilgi çekici oluyor.
    Civcivli Salata Tarifimde görebilirsin.
    Sevgililer gününü kutluyorum, sevgiler.
    www.lezzetlisanatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka civcivlerini görmek isterim Pırılcım teşekkürler kocaman sevgiler..

      Sil
  4. Simgecim salata coook guzel olmus... Renkler harika. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  5. Görüntü harika ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Benimde yaptığım ve çok sevilen bir salata ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım yakışıyor sofralara değil mi? Teşekkürler canım..

      Sil
  7. hoş geldin canım.Pasta süper ,tuzlu da olsa ,pasta dediğinde algılaması daha güzel,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduuuummmmmm! Çok teşekkür ederimmmmmmmm :)

      Sil
  8. çok şık bir salata olmuş canım.sunum harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)