11 Mart 2012 Pazar

Fırınlanmış Baharatlı Nohutlar

 
    Atıştırmalıklardan en çok kuruyemişleri severim. Ama malesef ne kadar lezzetlilerse bir o kadar da zararlılar. Yağ oranlarıyla hem cilde hem vücuda pek de faydaları dokunmuyor. Diyetle başlayan yağlı yiyeceklere elveda yaşam tarzımda alternatif seçenekler bulmak zorundaydım. Doktorum akşamları bir çay bardağı leblebinin zararsız olacağını söyledi. Ama her gün de leblebi olmuyor yahu :) Tam bu noktada Claire Robinson imdadıma yetişti ve taco mönüsünde hazırladığı bu parti çerezlerini yaptı. Tabi ben de hemen aldım ve yaptım. Elimizin altında bulunacak,akşamları şöyle biraz atıştıracağımız ve en önemlisi ev yapımı çıtır nohutlar karşınızda :) Sadece 85 kalori!


FIRINLANMIŞ BAHARATLI NOHUTLAR
Malzemeler:

  • 1 kutu haşlanmış nohut(250 gr kadar)
  • 1 yemek kaşığı yağ
  • 1çay kaşığı kırmızı biber (acı olursa daha güzel oluyor)
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • tuz
Yapılışı:
  •  Fırınımızı yaklaşık 200'C ısıtıyoruz.
  •  Haşlanmış nohutlarımızı yıkayıp varsa kabuklarını atıp bir havluyla kuruluyoruz. Bu çıtır çıtır olmaları için önemli bir adım. Yoksa sadece yumuşuyorlar. 
  •  Nohutlarımızı bir kaba alıp üzerine yağını ve baharatlarını ekliyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye döküyoruz.Fırına veriyoruz.
  •  15 dakika sonra tepsimizi sallıyoruz. Ardından nhutların durumuna göre yaklaşık 30 dk daha pişiriyoruz.
  •  Çıtır çıtır olduklarında hazırlar.
  •  Afiyet olsun!

4 yorum:

  1. bende çok severim böyle nohuu acılı acılı
    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim. Böylelikle ilk yorumumu almış oldum onun için de ayrıca teşekkürler ;)

      Sil
  2. a çok değişik olmuş, en kısa zamanda deneyeceğim, sağlıklı bir atıştırmalığa benziyor:)

    YanıtlaSil
  3. Yağ olarak ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)