18 Temmuz 2013 Perşembe

İftar Menüsü-4


     Dün akşam iftarda sevgili dostum Burçinlere davetliydik. Yine harika bir sofra kurmuş canım arkadaşım, iftarımız şenlendi. Ramazanın en güzel taraflarından biri de insanları yakınlaştırması sanırım. Ramazan ruhunu seviyorum! :)

Menümüz:

  •  Taneli mercimek çorbası
  •  İftariyelik
  •  vişne kompostosu
  •  Gavurdağı Salatası
  •  Mevsim Salatası
  •  Peynirli Börek
  •  Kırmızı Biber Turşusu
  •  Malatya Tavası (Patlıcan Tava)
  •  Pirinç Pilavı
  •  Güllaç



15 Temmuz 2013 Pazartesi

İftar Menüsü-3


İftar Menümüz:
İftariyelikler
Börülce Salatası
Pofuduk Milföy Börekleri
Soya Filizli Salata


İftar Menüsü-2

    Benim menüler biraz geriden geliyor ama neyseki ramazan uzun :) Bir de bu iftarımızda aceleden ana yemeğin fotoğrafını unutmuşum,affola! :)

İftar Menüsü:

  • Arpa Şehriye Çorbası
  • Kızarmış tavuk
  • Bamya
  • Pilav
  • Kırmızı Biber Turşusu
  • Cacık
  • Mevsim Salata


12 Temmuz 2013 Cuma

Helvalı Etimek Tatlısı


   Ayşe Teyzeciğimin harika tatlısını artık kaçıncı sefer yaptım bilmiyorum..O kadar çabuk tükeniyor ki yayınlamaya fırsat bulamıyordum. Ramazanda biraz boş vakit bulunca tekrar yaptım. Hafif iftardan sonra çayın yanına güzel bir tatlı.
   Tatlı orijinalinde kedidili ve üzerine çikolata sosuylaydı ama ben daha pratik şekliyle yaptım.
HELVALI ETİMEK TATLISI
Malzemeler:
1 paket etimek
Sıcak su
Nescafe
1 lt süt
6 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı şeker
1 paket kakaolu helva
Üzeri için:
Hindistancevizi
Ceviz

Yapılışı:
   Etimekleri ,nescafeyi erittiğimiz sıcak suyla ıslatıyoruz. Süt,şeker ve unu güzelce muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Üzeine parça parça helvaları koyup blenderdan geçiriyoruz. Etimeklerin üzerine döküp biraz bekletiyoruz. Ilınınca hindistan cevizi ve cevizle süsleyip iki üç saat buzdolabında bekletiyoruz.
  Afiyet olsun!

İftar Menüsü-1

   Herkese hayırlı Ramazanlar!
 Mübarek günlerin 4.sü geldi çattı benim menüler yeni yeni dökülmeye başladı :)) Kayınvalidemler,abimler ve biz hep birlikte hem Malatya'da son günlerimizi hem de Ramazan'ın ilk günlerini birlikte geçiriyoruz :) Sofralarımız şenlendi, tam bu güzel günlerin ruhune uygun..
  İlk gün menümüz şöyleydi:
  • İftariyelikler
  • Mercimek Çorbası
  • Mücver
  • Reyhanlı Mevsim Salata
  • Beşamel Soslu Patlıcanlı Tavuk
  • Arpa Şehriye Pilavı



Beşamel Soslu Tavuklu Patlıcan, sevgili Nurşen Aksoy'un tarifiyle...


13 Haziran 2013 Perşembe

İrmik Pastası


    Yaz geldi bloglar yavaş yavaş boşalmaya, insanlar kabuğuna çekilmeye başladı.. Benim ise tam tersine boş zamanımın arttığı muftakta daha çok vakit geçirdiğim bir dönem geldi :) Bundan önce iş ve yorgunluktan dolayı pek vakit ayıramamıştım..
   Epeydir duran irmik artık gözüme batmaya başlamıştı. Havaların da ısınmasıyla bazen meyvelerle bazen de dondurmayla bol bol irmikli hafif tatlılardan yapmaya başladım..Buz gibi iyi gidiyor :) Siz de deneyin hem hafif hem şık bu tarifi!

İRMİK PASTASI
Malzemeler:
1lt süt
10 yemek kaşığı irmik
10 yemek kaşığı şeker
2 paket vanilya

Sos için:
6 adet kayısı
2 iri can eriği (vişne,çilek ya da frambuaz kullanılabilir.)
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı pudraşekeri
1 su bardağı su

Yapılışı:
   Süt,irmik,tozşeker ve vanilyayı bir tencerede koyulaşana dek pişiriyoruz. Kaynamaya başladıktan iki dakika sonra koyulaşıyor. Servis yapacağımız büyüklükteki kapları ıslatıp içlerine irmik pastasını yerleştiriyoruz. Soğuyana dek dinlendiriyoruz.
   Sos için erikleri ve kayısıları küp küp doğruyoruz. Bir tavaya alıp üzerine pudra şekerini, nişastayı ve suyu ilave ediyoruz. Hafif koyulaşana dek pişiriyoruz. Soğutuyoruz.
   Tatlıları servis tabaklarına ters çevirip çıkarıyoruz,üzerine de sos gezdirip servis yapıyoruz.
   Afiyet olsun!

 

9 Haziran 2013 Pazar

Ben Artık Bir Ankaralıyım :)


   Ben artık Ankaralıyım! :)
   Malatya maceramız iki ay sonra son bulacak, yeni evimiz artık Ankara! Ankara'dayım demek yerine Ankaralıyım demeyi tercih ediyorum. Bu bugüne kadar yaşadığım tüm şehirler için de böyleydi... Çünkü her yer beni memleketimi aratmayacak kadar güzel ağırladı, kucakladı, evim oldu....
  Malatya kelimelerle anlatamayacağım güzellikler sundu bana..Buradan ayrılmak inanılmaz burkuyor içimi..Okulum,öğrencilerim, velilerim,komşularım,dostlarım ve Malatya'nın eşsiz kültürü, mis yemekleri, harika insanları  beni hiç gurbette hissettirmediler. Hiç kırılmadım,üzülmedim..Ne zaman zorda kalsam mutlaka bir yerden yardım eli uzandı..Ne zaman kötü hissetsem kucağını açtı.. Yeşili,suyu,kayısısı,kirazı,köfteleri, çeşit çeşit sarmaları, piknikleri,gezileri nasıl unutulur?? Fakat işte gelenin gözü gitmekte malesef...
  Yine iki kişilik çekirdekcik ailemizle Eylül'de Ankara'ya misafir olmaya gidiyoruz.  Eminim canım Ankara da bizi en güzel şekilde kucaklayacak..Hayatımıza güzel günler katacak. Seni de çok seveceğim Ankara! Sen de bizi sev :))
  Diğer mutluluğum da Malatya'da vakıf olamadığım blogger arkadaşlarla tanışma fırsatıydı. Umarım Ankara'daki arkadaşlar da beni yalnız bırakmazlar :))
   Güzel dualarınızı bekliyorum...
   Allah yüzümüzü kara çıkarmasın inşallah!
 

25 Mayıs 2013 Cumartesi

Dost Kahvaltısı


   İtalya'ya gitmeden önce sevgili arkadaşımız Sümeyra ve değerli eşi bizi misafir ettiler. Dostluğumuz çok eskiye dayanıyor,ortaokul ,lise üniversite derken köklü bir arkadaşlığımız var.Fakat malum insan iş hayatına atılınca özgürce her istediği gibi hareket edemiyor, bu nedenle eşiyle de tanışma fırsatı bulamamıştık. İki çekirdek aile böylece biraraya gelip kaynaşmış olduk :) Canım çok da güzel bir sofra hazırlamış, havalar da yavaştan ısınmaya başlamıştı. Bahçe manzaralı, bol kahkahalı,mis gibi bir kahvaltı yaptık :)
  Teşekkürler Sümeyra ve Akın çifti :))))

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Nişastalı Kek


   Sevgili komşum Çiğdemciğimden aldığım bu tarif favorim oldu desem yeridir! Bin bir çeşit kek tarifi var. Hepsi sizin damak tadınıza göre şekilleniyor değişiyor.. Fakat iddia ediyorum bu nişastalı kek hem inanılmaz pratik hem de çok lezzetli. Nişasta keke çok harika bir yumuşaklık veriyor..
   Çiğdemciğim elmalı olarak yapıyor,ben ise havuçlu cevizli yaptım ve farkettim ki nasıl isterseniz öyle yapabilirsiniz. Püf noktası nişastasında!
   Ayrıca diğer keklere nazaran biraz daha az oluyor o yüzden kek krizlerine , iki kişilik misafirlere ideal.. Sonra artıp ne yapsam derdine düşürmüyor.Az yağlı,diyet dostu... Şiddetle tavsiye!

NİŞASTALI KEK
Malzemeler:
3 yumurta
8 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
5 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı buğday nişastası
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 havuç
1 çay bardağı ceviz
Üzerine:
Pudra Şekeri

Yapılışı:
   Yumurtaları ve şekeri güzelce çırpıp yağını ekliyoruz.Ardından unu ve nişastayı vanilya ve kabartma tozuyla birlikte ekleyip iç malzemelerini de karıştırıp küçük ama derin bir kaba alıp (ben küçük yuvarlak borcam kullandım)180'C de pişiriyoruz.
  Afiyet olsun!

20 Mayıs 2013 Pazartesi

Kıymalı Taze Fasülye


 Egeli olunca her şey zeytinyağlı güzel geliyor insana..Dolayısıyla ben de sebze yemeklerinde eti pek tercih eden birisi değilim. Zeytinyağlı dediğin mis gibi hafif olur diye düşünürüm. Kıymalı taze fasülye hariç!:)
 Taze fasülye yazın en güzel en hafif lezzeti. Biz konservesini de bol yaptığımızdan kışın da bolca yemiştik. Şimdi bol vitaminlisi varken bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine bir de kıymalı deneyeyim dedim harika oldu! Çok beğendik..Arada da değiştirmek lazım alışkanlıklarımızı! Değil mi ama?

KIYMALI TAZE FASÜLYE
Malzemeler:
Yarım kilo taze fasülye
125 gr kıyma
1 soğan
3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
yarım yemek kaşığı salça
3 domates
tuz,karabiber

Yapılışı:
  Fasülyelerimizi ayıklayıp bir güzel yıkıyoruz. Ardından tenceremizde kıymayı bir güzel kavuruyoruz, kavrulan kıymaya soğan ve sarımsağı da ekliyoruz. Salçamızı ve küp küp doğradığımız domatesimizi de ekleyip bir miktar sıcak su ekleyip güzelce domatesler eriyene kadar pişiriyoruz.
  En son da fasülyeleri,tuzu ve karabiberi ekleyip kısık ateşte fasülyeler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Bir 15 dk demlendirip öyle servis edersek daha lezzetli oluyor.
   Afiyet olsun!

Bol Patatesli Tas Kebabı :)


   Tas Kebabı neydi ki acaba yaa? Elimde azıcık et var bundan kebap çıkarabilir miyim ki? diye kendi kendime düşünürken amaaan olduğu kadar diyip bol patatesli az etli bir yemek pişirdim. Siz patatesi az eti bol tutarsanız daha güzel olabilir fakat benim patates canavarı eşimin hiç de şikayeti olmadı :) Sevgiler..

TAS KEBABI
Malzemeler:
200 gr dana kuşbaşı
4  orta boy patates
1 soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
tuz,karabiber
Sıcak su
Sıvıyağ

Yapılışı:
  Öncelikle etlerimizi bir tencereye alıp altı kısık şekilde suyunu salıp çekene ve yumuşayana kadar pişiriyoruz. Bu noktada eti haşlayanlar da oluyor, ben vitamini gider diye düşündüğümden haşlamamaya özen gösteriyorum.
  Bu sırada patatesleri küp küp doğrayıp kızartıyoruz. Peçetenin üzerinde yağı süzülürken pişen etlerimize soğan ve sarımsağı da bir kaşık yağla ekleyip pişiriyoruz. Ardından salçayı da ekleyip bir miktar su ekliyoruz. Patatesleri de tencereye alıp suyu azsa su ekliyoruz, tuz ve biberle tatlandırıp bir taşım kaynatıyoruz.
  Afiyet olsun!

7 Mayıs 2013 Salı

İtalya Gezimiz

      Merhabalar,
  Uzun zamandır planladığımız, heyecanlandığımız İtalya seyahatimizi sonunda gerçekleştirdik..İlk planlarımızı tur dahilinde yapsak da baş başa istediğimiz gibi bir tatil yapma fikri daha cazip geldi. Rüya gibi bir 6 gün geçirdik...
  Sevgili eşim yoğunluğu ve stresi nedeniyle tatil planlamasına pek iştirak edemedi :) Hal böyle olunca bütün detaylarla ben ilgilendim. Günlerce araştırıp, okuduktan sonra uzuuuun uzun neler yenilecek, nereler görülecek, neler alınacak listeleri yaptım! Aslında tatil dönüşü oturup düşündüğümüzde çok fazla fire vermişiz bu listeden fakat tatilimizi koştur koştur geçirmek yerine beğendiğimiz bir yerde çok vakit geçirerek yorulduğumuzda dinlenerek tekrar görmek istediğimiz yerlere bir daha giderek kısacası gönlümüzün estiğince vaktiğimizi değerlendirdiğimiz için keşkelerimiz olmadı..
  İtalya düşündüğümden de harika sanat,tarih ve romantizm dolu bir yermiş :)))

  Daha önceki yazılarımda bahsettiğim gibi bir yemek bloğu sahibesi olarak bize gezip gördüklerimizden çok yiyip içtiklerimizi anlatmak düşüyor sanırım :))

  Eee İtalya denilince akla gelen ilk şeylerden biri tabi ki pizza oluyor!

 Arkadaşlar! Bunlar pizzaysa biz Türkiye' de ne yiyoruz acep? :)) Böyle kabarık göründüklerine bakmayın hamur seçimi diye birşey yok hesi ince hamur hatta biraz malzemesi fazlaysa elinize alıp yemenizin imkanı yok o kadar ki :) Her biri birbirinden güzel bol çeşitli bisürü pizza denedik favorimi sona saklıyorum :) Yalnız gözlerim şöyle bol etli bişeyler aradı yok kardeşim onlar Türk usülüymüş meğersem :)) E etli olanları da domuz eti olduğundan sebzelilere daldık :))


  Yemek yemeği seçtiğimiz bazı yerlerde bu tarz seçenekler vardı... Çeşit çok istediğinizden alıp lüpletiyorsunuz :)))

   Gezinin yorucu olacağını, çok yürüyeceğimiz için ayaklarımıza kara sular ineceğini söylemişlerdi, inanmamıştım! İndi vallahi :) Bunlar Floransa'dan...
 O çok yorulduğumuz zamanlarda şöyle güzel bir kafeye oturup tatlı kahve keyfi yaptık..

  E tabi makarnanın da dibine vurduk.. Yalnız ben kendi adıma pizzaları daha çok beğendim..Makarnalar da harika görünüyor ama ne bileyim çok da cezbetmedi..

 Cafe Greco'dan bahsetmezsem ayıp olur :) İspanyol Merdivenleri'nin tam karşısında 250 yıllık bir kafe.. Garsonlarından biri fraklı diğerleri de papyonluydu.. Müşterisine bu kadar saygılı bir müessese görmedim ben valla :)) Ayrıca İtalya'da oturarak içtiğiniz kahve ile ayakta yer işgal etmeden içtiğiniz kahve arasında epeyce bir fiyat farkı var! İlginç bir özellik.. Hatta Floransa' da efendim 2 kahve 2 tatlı ya ödediğimizin neredeyse 2 katını masa için ödedik! Bilginize :)



   İşin ilginç tarafı, en çok denemek istediğim şeylerde ki bunlar -tiramisu, lazanya ve makarna- biraz hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Hatta daha ileri gideceğim kendi yaptığım lazanyanın daha güzel olduğunu bile düşünüyorum :))))))))

  AAA! Aradım aradım bulamadım.. Sanırım fotograf makinesindekilerde dondurmalar :) En çok onlara bittim! :) Zilyon çeşit böyle döve döve döndüre döndüre koyuyorlar, bizde ne kadar sert ise onlarda da o kadar yumuşak ama HA-Rİ-KA!!!!!

Gelelim ENlerime :) :
1) En sevdiğim makarna : Kurutulmuş Domatesli ve Patlıcanlı Rotini
2) En sevdiğim pizza: Parça Mozarellalı Rokalı Pizza
3) Roma' da en sevdiğim yer : Aşk Çeşmesi
4) En çok yorulduğum yer: Vatikan Merdivenleri (asansöre rağmen :))
5) En sevdiğim meze : Izgara Sebze offf :)) Yahu patlıcanın kabağın ızgarası nasıl bu kadar lezzetli olur diye kendimi yedim bitirdim! Meğerse ızgaradan sonra zeytinyağına yatırıp bekletiyorlarmış efem! :))
6) En sevdiğim içecek: Cappuccino!
Floransa,Roma,Pisa , Vatikan inanılmazdı! Lütfen herkesin yolu en az bir kere düşsün Allahım! :) Çünkü  biz İtalya'yı çok sevdik... :)))))))))))

13 Nisan 2013 Cumartesi

Dost Sofrası-5


Öğretmen arkadaşlarımızla da zaman zaman evde toplanıyoruz. Yiyip içip okuldan öğrencilerden uzak hoş sohbet ortamları yaratıyouz, arada değişiklik iyi geliyor :))
 Geçen haftalarda Hilvan Hocamızın evindeydik,bizi çok güzel ağırladı.. Dolmalar,sarmalar, tatlılar neler neler..Bir ara o herkes yemeğe odaklanmış sohbeti unutmuşuz :))
  Sofra ve sohbet hayatın ayrılmaz bir parçası, ne de güzel bir parçası! :))

Menümüz:
Mayalı Poğaça
Portakallı Revani
Tiramisu
Peynirli Börek
Zeytinyağlı sarma
Dolma

12 Nisan 2013 Cuma

Mercimek Pate

   Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir tarifti ne kadar istersem de o kadar başıma bir iş geliyor  :) Bu sefer de az kalsın mercimekleri yakıyordum zor kurtardım, daha fazla su koyunca birazcık sıvı oldu..Normalde hafif katı oluyor. Mercimek ezmesi de denilebilir aslında! Biz çok beğendik,sıra sizde...

MERCİMEK PATE
(6 kişilik)
Malzemeler:
1,5 su bardağı kırmızı mercimek
2 su bardağı sıcak su
1 soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 dilim ekmek
4 dal maydanoz
1 tutam kuru nane
Pulbiber
Tuz,karabiber

Yapılışı:
  Mercimeği sıcak suda iyice haşlıyoruz. Suyunu çekince ocağı kapatıyoruz.
  Soğan ve maydanozu incecik kıyıp sarımsakları eziyoruz ve ekmek içlerini çıkarıp ufalıyoruz. Zeytinyağını tavada ısıtıp soğan ve sarımsağı kavuruyoruz. Derin bir kaba alıp mercimek, ekmek içi, maydanoz,nane,tuz ve karabiberi de ilave edip karıştırıyoruz.
  Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdiriyoruz.
  Afiyet olsun!

11 Nisan 2013 Perşembe

Bahar Geldii Hoş Geldii


  Hala bir sıcak bir soğuk , zaman zaman küsen zaman zaman ağlayan bir havaya sahip olsak da azıcık  yüzünü gösterse güneş bahar geldi diyip çocuklar gibi şen oluyoruz! Bizi aniden sırıksıklam eden , içimizi karartan havayla barışıveriyoruz :)
  Geçen haftalarda -henüz bu kadar güzel değilken havalar- önümüzeki haftalarda yapacağımız yurt dışı seyahatimizle alakalı vize işlemlerini halletmek için İzmir' e oradan da memlekete gittim. Gittim ama gelmek istemedim.. İzmir her seferinde bende aynı derecede mutluluk hissi uyandırıyor oradan ayrılmak istemiyorum.. Her gittiğimde ayı şeyi düşünüyorum: 'Kesinlikle en yaşanılası şehir İzmir!' Umarım bir gün bu fırsatı yakalarız..
  İşleri hallettim doooğru anne kucağına  :) Ohh! Yedik içtik gezdik tozduk... Annemin minik bir bahçesi var resmen içim açılıyor.. Henüz pek birşey olmasa da yeşillikler bile beni bitirdi! Kıvırcıklar yan bahçeden harika! :))

Bunlar da miss naneler!


Anneciğimin tazecik marulları...


Ve işte mini mini güzellikler...


            Bunları görüp de baharın gelmediğine inanmak mümkün mü? Bol çiçekli, bol yeşil ve kocaman mutlulukla dolu bir bahar dileğiyle.....

5 Nisan 2013 Cuma

Limon Kabuklu Beyaz Kurabiye

   Kabul etmeyelim bazen uzunca bir rehavet dalgası alıp götürüyor beni..Elim hiçbir şeye uzanmıyor,buna tabi ki sevgili bloğum da dahil :(
   Bu sefer fazlaca sosyalliğin verdiği yorgunluktan epeyce bir ara verdim.Bu süre zarfında kısa bir memleket turu da yaptım iyi geldi :) Haliyle bolca da tarif birikti. En güzel tarafı da bu olsa gerek...
   Her ne kadar da tarif paylaşamasam da arkadaşlarımın bloglarını sık sık ziyaret ettim, imrendim durdum :) Ne hamaratsınız yahu :)) Ben yine tembellik edip en kolay tarifimden başlıyorum yazmaya...
   Çiçek kokulu Nisan ayı bol mutluluk bol enerji versin bize inşallah :)))

LİMON KABUKLU BEYAZ KURABİYE
Malzemeler:
100 gr tereyağı
2 kahve fincanı sıvıyağ
2 kahve fincanı buğday nişastası
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 limonun rendelenmiş kabuğu
Aldığı kadar un

Yapılışı:
  Oda ısısındaki tereyağı,ayçiçk yağı, nişasta, pudra şekeri, limon kabuğu ve aldığı kadar unu bir kapta kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz. Cevizden biraz büyük parçalar alıp yuvarlıyoruz.
  175'C de hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.
   İşte bu kadar! Afiyet olsun :)

16 Mart 2013 Cumartesi

Kahvaltı Salatası


   Günaydınlar dostlar...
 Zaman zaman hafta sonu kahvatılarına salata yapıyorum.. Maydanoz  yemenin çok faydalı olduğunu bildiğimden sıkça yiyordum sonra bütün yeşillikleri karıştırıp biraz da ekşiledim omletin yanına güzel oldu..Artık daha sık yapıyorum. Diyet yapmıyorsanız son lokmayı da suyuna banarak yaptınız mı oh mis gibi bir kahvaltı daha bitmiş oluyor :)

KAHVALTI SALATASI
Malzemeler:
Yarım bağ kuzukulağu
Yarım bağ roka
Yarım bağ tere
1/3 bağ maydanoz
2 yemek kaşığı mısır
7-8 zeytin
1 domates
ceviz(isteğe bağlı)
zeytinyağı
nar ekşisi
tuz

Yapılışı:
  Yeşilliklerimizi güzelce yıkayıp doğruyoruz.Ardından domatesi,mısırı ve zeytini ekleyip cevizi de iri iri bölerek salatamıza ekliyoruz.
  Zeytinyağı nar ekşisi ve tuzunu da ayarlayıp afiyetle yiyoruz :)
  Afiyet olsun!

8 Mart 2013 Cuma

Tel Şehriyeli Yoğurt Çorbası

     Havalar hala buz gibi...Çorba ise ilaç gibi :)) Harika bir çorba tarifi daha sevgilerle.....

TEL ŞEHRİYELİ YOĞURT ÇORBASI
Malzemeler:
6 su bardağı su
1 çay bardağı tel şehriye
1 kase yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı tereyağı
pulbiber,nane,tuz

Yapılışı:
  6 su bardağı suyu şehriyelerle birlikte kaynatıyoruz. Şehriyeler yumuşarken bir kasede yoğurt,un ve yumurta sarısını karıştırıp hazırlıyoruz. Kaynayan sudan azar azar karışımımıza ekleyip ılıtınca karışımımızı tencereye döküyoruz.
  Tereyağını eritip nane ve pulbiber yakıp çorbamıza ekli,yoruz. En son tuzunu da ekleyip bir iki taşım kaynatıyoruz. Çorbamız hazır.
  Afiyet olsun!

6 Mart 2013 Çarşamba

Tahinli Kurabiye

           Biliyorum tahinli kurabiye tarifi veren ne ilk kişiyim ne de son olacağım :) Ama kimse beni bu tarifi paylaşmaktan alı koyamaz :))
           Genellikle kurabiye pek pişirmem..Tereyağı, sıvıyağ, margarin falan derken çok yağlı geliyor. Tabi yine de vazgeçemiyorum ama oldukça az yapıyorum. Bu kurabiye ise hem tahini pek çok sevdiğimden hem de nispeten daha az yağlı olduğundan.. Aslında bir nevi tahinli un kurabiyesi!  Tahin severler yapsınlar,yesinler , komşularına dağıtsınlar :))

TAHİNLİ KURABİYE
Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
Aldığı kadar un

Yapılışı:
   Tahini,pudra şekerini,sıvıyağı karıştırıp unu ve vanilyayı da ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Cevizi de ekleyip güzelce karıştırdıktan sonra yağlı kalıp serdiğimiz tepsiye dizip 180'C de üzeri çatlayıp hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.

5 Mart 2013 Salı

Kıymalı Kuru Sebze Kavurması

     Vallahi görüntüsü nasıl bilemem ama tadı harika :) Bol soğanlı bol baharatlı harika bir kuru sebze yemeği..Evde kurular hala bol miktarda olunca biraz azaltmanın zamanı diyerek bol bol yapıyorum.
    Okulumuz merkeze oldukça uzak olduğundan yemeklerimiz okulda yapılıyor. Çalışanlarımızdan biri de efsane yemekler yapıyor daha doğrusu eli çok lezzetli. Ondan görüp denediğim bu tarif kendisininkinin yanından bile geçmese de lezzetli oldu :)

KIYMALI KURU SEBZE KAVURMASI
Malzemeler:
3 kase kuru biber
7-8 kuru domates
bir kase kuru patlıcan
2 soğan
150 gr kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası
su
tuz, köfte baharı
Yapılışı:
   Öncelikle kuru malzemelerimizi haşlıyoruz, haşlandıktan sonra süzüyoruz. Ardından yarım ay şeklinde doğradığımız soğanları biraz kavurup kıymayı ekliyoruz. Bir güzel karıştırıp kavurduktan sonra salçayı ve bir su bardağı su ekleyip bir miktar kaynatıyoruz. En son haşladığımız kuru sebzeleri ve baharatları da ekleyip bir iki dakika karıştırıyoruz ve altını kapatıp biraz dinlendiriyoruz.
  Afiyet olsun!

1 Mart 2013 Cuma

Limonlu Kek

      Kek hayatımızın her yerinde..Çayımızın yanında, doğumgünlerimizde, düğünlerimizde.. Neden bu kadar çok hayatımızda kek? Neden hep özel anlarımızda?
      Efendim eski zamanlarda,şekerin,baharatın, kurutulmuş meyvelerin çok çok pahalı olduğu zamanlarda size kek sunulması çok onur verici imiş, sizi değerli kılarmış.O günden bugüne pek çok şey değişti tabi..Bilerce çeşit kek,pasta onlarca değişik formda sunuluyor fakat mesaj hiç değişmedi:
                                                    Sen önemlisin ve seni seviyoruz! :)
    Kekin tarihi tahmin edileceği üzere çoooooooook eskilere dayanıyor :)  Fakat bugün bildiğimiz şekliyle değil. Her yeni buluş ihtiyaçtan doğarmış, kek de öyle birşey. Bugünkülerden farklı olarak ilk kekler balla tatlandırılan ekmeğimsi hamur işleriymiş. Zamanla kurutulmuş meyveler de eklenmiş.. Ve o zamanlar ekmekler hep elde yapıldığı için yuvarlak şekillerinden dolayı keklerin en sık kullanılan formu yuvarlakmış. Tabi şu an onlarca farklı kalıpla istediğimiz şekli verebiliyoruz :) Kelime ise eski İskandinav dili  'kaka' kelimesinden türemiş.
     Ben bir kek hastasıyım...Çok zor, allı pullu , değişik kekler peşinde olmuyorum çoğu zaman.. O an ne aklıma eserse o... Çünkü kekin mesajı yeter :))))
   Dün resmen yorgunluktan sürünürken, kendimi eve zor atmışken akşam çayımız kuru kuru gitmez diyerek limonlu kek yaptım. Puf puf hafif ekşimsi harika bir kek.. Çok da vaktimiz yoksa pıppratik bir kek :)
   Haydi herkes sevdiğine bir kek yapsın :))))))

LİMONLU KEK
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
1 limonun suyu& kabuğunun rendesi
Yapılışı:
   Öncelikle yumurtalarımızı güzelce çırpıyoruz. Ardından şekeri de ekleyip köpürene kadar çırpıyoruz. Sırasıyla süt ve sıvıyağı da ekleyip karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta karıştırdığımız kuruları (un,kabartma tozu,vanilyayı) da ekliyoruz. En son 1 limonun kabuğunu rendeleyip suyunu da sıkıyoruz. Önceden yağlanmış kalıba alıp 175'C de 35-40 dk pişiriyoruz.
   Afiyet olsun!

23 Şubat 2013 Cumartesi

Pudingli Kek


  Üzeri soslu kekleri hep sevmişimdir..Tabi ki bunun ilk tadılanları puding soslu olanları benim için. Hep sade kek kakaolu sos tadı deneyip sevmişimdir ama bu haliyle de güzel oldu...Tarif buradan biraz değiştirerek uyguladım...

PUDİNGLİ KEK
Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyğ
2 su bardağı un
1 vanilya
1 kabartma tozu
4 yemek kaşığı kakao

Puding için:
2 paket kakaolu puding
5 su bardağı süt

Islatmak için:
1 su bardağı süt

Yapılışı:
  Yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz ardından sütü ve yağı sırasıyla ekleyerek karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta karıştırdığımız kuru malzemelerimizi ekliyoruz. Önceden yağlanmış tepsiye (dikdörtgen borcam kullandım) döküp 175'C de pişiriyoruz.
   Kekimiz piştiğinde ilk sıcaklığını atar atmaz 1 su bardağı sütle ıslatıyoruz.
   Bu sırada pudingi hazırlayıp kekimizin üzerine döküyoruz . Soğuyunca buzdolabında bir iki saat bekletip hindistanceviziyle süsleyip servis ediyoruz..
   Afiyet olsun!
 

14 Şubat 2013 Perşembe

Doğum günü Sofrası-2


    Bugünün sevginin günü...
 Dünyadaki en güzel şey sevmek ve sevilmek.. Herşeyi ve herkesi ama O bir başka..
 Hayat arkadaşı bunu en güzel tanımlayan ifade sanırım.. Beraber üzüldüğün,beraber kızdığın,beraber sevindiğin hayatı güzel ve çirkin yönleriyle paylaştığın diğer yarın... Bozmadan kırmadan yıkmadan sevebiliyorsak ne mutlu bize!
 Varsa kırgınlıklar, korkular, üzüntüler uzakta kalsın! Bugün sevginin ve sevgilinin günü olsun... 
  Sevgililer gününüz kutlu olsun! :)

   E günün anlam ve önemini belirtmeden olmaz değil mi ? :) Kimbilir ne sofralar ne yemekler hazırlanacak bugün sevgiliye ama biz dünden kalma sofralarla devam edelim! Dün paylaştığım yazımda belirtmiştim bugün de o güzel gecenin sofrasını paylaşma zamanı.. İlham olsun, aklımızın bir köşesinde kalsın! Herkese aşk dolu günler dilerim efem! :))


  Soframızdan esintiler:

  • 3 Renkli patates salatası
  • Çiğköfte
  • Zeytinyağlı sarma
  • Kısır 
  • Peynirli börek
  • Kıymalı milföy böreği
  • Patatesli poğaça
  • Yaş pasta


13 Şubat 2013 Çarşamba

Üç Renkli Patates Salatası


        Herkese tekrar selamlar merhabalar :)
    Uzuuun tatilimizi yaptık, ailelerle hasret giderdik, yedik,içtik kürkçü dükkanına geri döndük :) Pek uzun bir hasretlikti o kadar iyi geldi ki anlatamam.. Huzur,neşe ve mutlulukla döndüm ve tam gaz iş ev arası koşturmacaya devam! E tabi burada etkinliklerin biri bitiyor biri başlıyor..Pek sosyaliz canım! ;) Sevgili arkadaşımın eşi için süpriz bir doğumgünü partisi hazırladık,elimizden geldiğince birşeyler yaptık.
    Ben de iş çıkışı çok vaktim olmadığından bu renkli patates pastasını! yaptım :) Salata demektense pasta demek daha hoşuma gidiyor. Hem görüntüsünden hem de kalıpta oluşundan:) Daha önce baton kalıpta deneyip şeklinde pek de muvaffak olamamıştım o yüzden biraz tedirgin oldum hazırlarken ama ipucu üzerinden iyice bastırmakmış ki kalıba iyi otursun..
   Denemek isterseniz hem yapması eğlenceli hem de görüntüsü harika!

ÜÇ RENKLİ PATATES SALATASI
Malzemeler:
1 kilo patates (7-8 adet)
Yarım demet maydanoz
1 taze soğan
3 havuç
1/3 kırmızı lahana
2 adet limon
tuz,karabiber
zeytinyağı
streç film

Yapılışı:
   Patateslerimizi soyup küçük parçalara ölerek haşlıyoruz. Ben düdüklüde 6 dk haşladım süper eridi :)
   Patatesler haşlanırken havucumuzu ve lahanamızı rondodan geçiriyoruz ya da rendeliyoruz. Maydanozumu ve taze soğanımızı kıyıyoruz. Havucu 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavuruyoruz. Kırmızı lahanamızı ise tuz ve limonla ovarak yumuşatıyoruz.
   Haşlanan patateslere biraz zeytinyağı,1 limon,tuz ve karabiber ekleyerek güzelce püre kıvamına getiriyoruz. Ardından üç eşit parçaya bölüyoruz.
   Püremizin üçte birini maydanoz ve yeşil soğanla limonun üçte birini ekleyerek karıştırıp streçle kapladığımız kalıbımızın ilk katı olarak kalıbımıza yayıyoruz. Ardından havuçla patatesi karıştırıp biraz limon ekleyerek tekrar bir karıştırıp maydanozlu karışımımızın üzerine yayıyoruz. Aynı işlemi lahanayla da yapıp kalıbın üzerine bir sreç yayıp sıkıca bastırıyoruz.
   1-2 saat buzdolabında bekletip ters çevirerek çıkartıyoruz.
   Afiyet olsun!