27 Mart 2012 Salı

Böğürtlenli Cheesecake

 Bu hafta sonu canım arkadaşım Learta ve ailesi Adana'dan bizi ziyarete geliyorlar. O kadar mutluyum ki anlatamam!Yurttaki oda arkadaşlığıyla başlayan bu dostluk hiç bitmedi, bitmesin! Fakat son 1,5 yıldır görüşemiyoruz. Çünkü Levoş'un dünyalar tatlısı bir oğlu oldu.. Hayat gailesi o çocukla ben işle derken görüşemedik neyse ki en sonunda bu hasretlik bitecek :)
 E benim canım arkadaşım geliyormuş ben ona bi cheesecake yaparım dedim sıvadım kolları.Gerçi Leartacım kola ve çekirdekle beslenen bir canlı ama olsun:) Yapmışken de sizinle paylaşayım. :)

 BÖĞÜRTLENLİ CHEESECAKE
Malzemeler:
Tabanı için:

  • 1 paket yulaflı bisküvi
  • 50 gr tereyağı

Peynir dolgusu için:

  • 1 paket labne peyniri
  • 1 paket krema
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya (ben vanilya çubuğu kullandım)
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • birkaç damla limon
  • 1 su bardağı böğürtlen

Sosu için:

  • 1 su bardağı böğürtlen
  • 1 yemek kaşığı şeker

Yapılışı:

  •  Bisküvilerimi robottan geçirip un haline getiriyoruz. Bir tavada tereyağını eritip çekilmiş bisküvilerimizi ekliyoruz güzelce yediriyoruz. Tereyağıyla yağladığımız kelepçeli kalıba döküp bastırıyoruz. Ben kalıbı 18 cm kullandım
  •  Peynir dolgusu için önce labne ve kremayı bir kapta mikserle çırpıyoruz ardından şekerini ve teker teker yumurtaları da ekliyoruz. Her yumurtayı ayrı ayrı koyup her seferde güzelce çırpıyoruz. Birkaç damla limonu, unu ve nişastayı da katıp güzelce çırpıyoruz. En son böğürtlenleri de ekleyip karışı kalıbımıza döküyoruz. 180'C 40-45 dk pişiriyoruz. Pişirmeden önce kalıbımızı aliminyum folyoyla kaplıyoruz. Bir de içine su doldurduğumuz fırın tepsisinde pişirirsek daha güzel oluyor ve çatlamıyor.
  •  Fırından çıkartıp soğumaya bırakıyoruz. Sosu için de böğürtlenleri şekerle birlikte robottan geçiriyoruz ve cake imizin üzerine sürüyoruz. Mutlaka bir gün dolapta bekletiyoruz.
  •  Afiyet olsun!


1 yorum:

  1. Merhaba Simge bloğunuzu az önce keşfettim, meslektaşız. Ankaradayım, ben de bloğuma beklerim. Bu arada cheesecake'in çok güzel görü
    rnüyor. :)

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)