14 Mart 2012 Çarşamba

Bulgurlu Patatesli Köfte


  Salı günleri dersim olmadığı için evde daha doğrusu mutfakta bolca vakit geçiriyorum. Dün aslında epeyce işim olmasına rağmen yine kendimi tutamayıp birkaç yemek yaptım. Daha da kötüsü yedim :) Kızartılan bu köfteleri yememem lazımdı ama malesef kendime hakim olamadım çünkü inanılmaz lezzetlilerdiı :) Önceki günden kalanları yiyeceğini düşünen eşim de köfteleri görünce bayıldı.
 Aslında bu tarzda birçok köfte tarifi mevcut. Ben eski dergilerimi karıştırıken bu tarife rastladım. Oldukça da pratik bir yemek oldu. Eşimin gelmesine yarım saat kala başladım geldiğinde ise herşey hazırdı. Gelelim tarifine:

 BULGURLU PATATESLİ KÖFTE


Malzemeler:

  • 1 su bardağı ince bulgur        
  • 2 adet patates
  • 100 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 soğan
  • tuz

Yapılışı:

  •  Bulgurumuzu derince bir kaba alıp üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak su ekliyoruz ve üzerini kapatıyor. Diğer taraftan patateslerimizi ufak ufak doğrayıp güzelce haşlıyoruz.
  •  Patatesler haşlanınca şişen bulgurun olduğu kaba aktarıyoruz.Soğanlarımızı küçük küçük doğruyoruz. Kıymayı ,yumurtayı ve tuzunu da ekleyip yoğuruyoruz.
  •  Ardından parçalar kopartıp yuvarlıyoruz ve kızartıyoruz.
  •  İşte bu kadar kolay. :) Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)