4 Mart 2012 Pazar

Haşhaşlı Tatlı

               Benim yemek zevkimin oluşmasında sanırım rahmetli anneannemin çok büyük rolü var. Onu bu sayfalardan sık sık anacağım çünkü yaptığı birçok şey benim de favorilerim arasındaydı ve ondan öğrendiklerimle bugünü birleştiriyorum. Haşhaşlı kek, poğaça, tatlı bizim vazgeçilmezlerimizden. O yüzden ilk haşhaşlı bir tarifle başlayalım dedim:) Bu tarifte mavi haşhaş kullandım. Yerken ağızda patlar gibi bir his veriyor ve ben bunu çok seviyorum:)
              Afiyet olsun!

HAŞHAŞLI TATLI
Malzemeler:
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı mavi haşhaş
  • 4 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri için:
  • 1 paket krem şanti
  • Süt
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı su
  • 3,5 su bardağı şeker 
  • yarım limon

Yapılışı:

  •  Öncelikle şerbeti hazırlayıp soğutuyoruz. Su ve şekeri kaynattıktan sonra limonu ekleyip 2-3 dk daha kaynatıyoruz.Ilımaya bırakıyoruz.
  •  Ardından hamura başlıyoruz, şeker ile yumurtayı iyice çırpıyoruz ve diğer bütün malzemeyi de katıp(krem şanti hariç) karıştırmaya devam ediyoruz.Dikdörtgen borcama karışımı döküp 180 derecede pembeleşene kadar pişiriyoruz.(fırına göre 30-40 dk arası) Ben borcam kullandım ama fırın tepsisi de olabilir.Kekin ilk sıcaklıgı çıktıktan sonra soğuk şerbetimizi üzerine döküyoruz.Üzerine de krem şanti hazırlayıp sürüyoruz. Tatlımız hazır.
  •  Afiyet olsun!

1 yorum:

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)