6 Mart 2012 Salı

Kuru Meyveli ve Damla Çikolatalı Muffinler

      Geçen hafta 2 gün kar tatili nedeniyle mutfakta geçirmek için bol bol vaktim oldu. Hemen canım arkadaşım Tuğbayı da aradım ve girdik mutfağa. Neler yaptık neler! Tek tek hepsinin tarifini vereceğim ama ilk olarak muffinlerden başlamak istedim. Çünkü bu tatlı minik keklere bayılıyorum! Tek porsiyonluklar ve çayın yanına çooook yakışıyorlar.
     Acaba kuru meyveli mi çikolatalı mı yapsak diye düşünedururken yine benim birleştir-yap sloganımla yarısını meyveli yarısını çikolatalı yaptık :) Afiyetle de yedik! Siz damak tadınıza göre istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz (kuru üzüm, incir, ceviz, beyaz çikolata...)
   Bir de yumurtaları oda sıcaklığında kullanırsak muffinler çok daha güzel kabarıyorlar.
          KURU MEYVELİ VE DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİNLER
Malzemeler:
  • 2 yumurta (oda sıcaklığında bekletilmiş)
  • 4 kahve fincanı tozşeker
  • 2 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
  •  Öncelikle fırınımızı 175'C ye getirip ısıtıyoruz.
  •  Mikserle yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Bu aşamada ne kadar çok çırparsak o kadar güzel ve kabarık muffinlerimiz olur. Ardından sıvıyağı ve yoğurdu da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Unu,kabartma tozunu, tarçını ve zencefili eleyerek karışımımıza ekliyoruz. 
  •  Kek karışımımızı hazırladıktan sonra canımız ne istiyorsa ekliyoruz:) Ben ikiye bölüp yarısına çikolata yarısına da kuru meyve parçacıkları ekledim.
  •  Muffin kalıbımızı minik muffin kağıtları ekleyip karışımımızı paylaştırıyoruz. Pişerken oldukça fazla kabaracakları için kalıpların 2/3'sini dolduruyoruz  Bu tarif için yaklaşık 16 adet muffin çıkıyor. Artan muffinleri bekletip pişenlerin ardından tekrar kalıplara döküp pişirebilirsiniz.
  •  Muffinlerimizi 25-30 dk kabarıp, üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Ardından çıkarıp 1 dk tezgahta soğutuyoruz. Muffinlerimiz hazır. Afiyet olsun!
NOT: Muffinlere son malzemeyi eklemeden önce bir kısmını ayırıp karışımı kalıplara paylaştırdıktan sonra kek karışımının en üstüne koyarsak piştikten sonra daha güzel bir görüntü oluyor.Çikolatalar da yapmadığım için sadece içinde göründüler fakat meyvelerden kekleri fırına vermeden önce karışımın üzerine serptim meyveli meyveli göründüler :)       Şu şekilde:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)