11 Temmuz 2012 Çarşamba

Islak Kek

   Bir ıslak kek krizi sonucu yaptım bu keki. Çok da güzel oldu, bol soslu bol kakaolu bir kek. Herkes farklı bir şekilde  yapıyor ıslak keki ama ben Kekevi'nin ıslak kekini çok beğendim. Onu uyguladım,sonuç mükemmel!
ISLAK KEK
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
1 kabartma tozu
1 vanilya
3 yemek kaşığı kakao
Sosu için:
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tepeleme kakao
Yapılışı:
   Kek için yumurta ve şekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz. Ardından teker teker sütü, yağı  ekliyoruz. Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve kakaoyu da ekleyip kek harcımızı kalıba döküp 170'C de pişiriyoruz. (Kürdan kontrolünü yaparak ;))
  Sos malzemelerini de bir tencerede şeker eriyene kadar karıştırıyoruz, kaynatmıyoruz. Ardından fırından çıkan keke birkaç dakika sonra döküyoruz. Üzerini de hindistan ceviziyle ve fıstıkla süsleyip servis ediyoruz.

12 yorum:

  1. Kakaolu tadları pek sevmesemde bu keke bayılıyorum işte.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. SİMGECİMM SÜPER GÖRÜNÜYOR..ELLERİNE SAĞLIK...BİZİM EVİN FAVORİ KEKİDİR..

    YanıtlaSil
  3. ben bundan 2 dilim bile yerim...
    harikaaaaaaaa...
    bak şimdi olsada yesem dedim...
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. bir de bu tarifi denemek lazım!ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım...çok güzel olduğu görüntüsünden belli..sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. simgecim bir ara nekadar çok yapardım ıslak keki şimdilerde hiç yapmadım ama bu nefis görüntü karşısında özlediğimi hissettim:))ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Üzerine dökülen çiğ yumurtalı sostan dolayı ıslak keklerden hiç haz almazdım.Ama senin ıslak kekin tam bana ve damak zevkime göre...Sosunda çiğ yumurta yok...Yuppiii.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar ,güzel yorumunuz için öncelikle teşekküler.kek harika görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Simge hanım:) Tariflerinize baktım hepsi birbirinden nefis... kek de nefis görünüyor ben çiğ yumurtalı sosu olan kekleri yemiyorum helede bu sıcaklarda ellerinize sağlık...
    sizi izlemeye aldım side beni alırsanız daha sık görüşürüz:) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkürler! ;)

    YanıtlaSil
  11. simge duan ve yorumun için teşekkür ederim...yarın misafirlerim gelecek ne yapacağımı düşünürken ıslak kekine gelmişim yarın için mükemmel olur bu...bakalım sonuç seninki kadar güzel olacak mı...sevgi ve selamlar

    YanıtlaSil
  12. Eminim en az benimki kadar güzel olacaktır ;) Ben teşekkür ederim, hep yemek dikiş olmaz üzüntüleri de paylaşmak için buradayız! Sevgiler

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)