31 Mayıs 2012 Perşembe

Un Kurabiyesi


 Geçen hafta canım komşum Çiğdemciğim bebeğine kavuşmasına günler kala benden un kurabiyesi istedi. Elimdeki tarifi bulamayınca sevgili  Hatice Hanımdan (Portakal Ağacı) yardım aldım.Çok canının çektiğini söylediğinde ben durur muyum hemen koşup yaptım. Çiğdem'e ve Doruk bebeğe de afiyetler oldu:) Dün ise sevgili oğlunu sağlıklı bir şekilde kucağına aldı çok şükür.
 Henüz tatmadım ama dünyanın en güzel şeyi bir evlat sahibi olmak. İnsan dünyada birçok şey görüyor geçiyor  ama bebeğin verdiği duyguları hiçbir şey vermiyor sanırım. Allah olmayanlara da versin inşallah!        -Amin- :)
 UN KURABİYESİ
Malzemeler:

  • 1 paket margarin ya da tereyağı
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı buğday nişastası
  • Aldığı kadar un (4-4,5 bardak)
  • Pudra şekeri (üzeri için)

Yapılışı:

  • Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştıyoruz. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğuruyoruz.
  • Ardından hamuru üçe bölüp hamurları sırayla rulo yapıyoruz ve verev şeklinde kesiyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip üzerine şekil için çatalla hfifçe bastırıyoruz.
  •  Önceden ısıtılmış 160'C fırında 15-20 dk  pişiriyoruz. Soğuyunca üzerine pudra şekeri gezdiriyoruz.

Not: Fırında çok bekletirsek üzeri pembeleşiyor o yüzden gözümüz üzerinde olsun! :) Ayrıca bekledikçe güzellerşiyor :)

12 yorum:

  1. bendede kakaolusu var
    ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hande hnm, sizinkiler de harika! Kakaolusunu da denemek lazım merak ettim;) Sevgiler!

      Sil
  2. Ellerine sağlık.Ben de çok severim un kurabiyesini.Nefis görünüyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. un kurabiyesi en pratik kurabiyedir...
    evde bulunan malzemelerle hemen ortaya çıkar...
    ve tadı da ağızda dağılır...
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Simge hanım bloğunuza henüz ulaşabildim. Yemek yapmakta en az el sanatları kadar beceri gerektirir. Hele un kurabiyesini tutturnak hiçte kolay değildir hani...Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Özlem hanım desteğiniz için. Belki denesek onu da beceriririz ;)Takdir edilesi! Sevgiler...

      Sil
  5. Doruk bebeğe Allah hayırlı uzuun ömürler versin Rabbim annesi ve babasına bağışlan.Kurabiye nefis olmuş kahvemin yanında bir tane olsaydı iyi olurdu:) ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. bayılırım.hele bide ağızda dağılan cinstense of of diyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bu aralar çok görür oldum bu un kurabiyelerini, çok güzel görünüyorlar, benim de canım istedi, yapıcam galiba, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık simgecim nefis görünüyor......

    çocuk gerçekten harika bir duygu veriyor insana....kendini daha özel hissediyorsun.....Allahım isteyen bütün ailelere nasip etsin....:)

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)