15 Mayıs 2012 Salı

Haşhaşlı Keşkül

   E hadi biraz tatlı yiyelim tatlı konuşalım...
   İnsanlar genelde sokakta satılan böyle çok özenilmemiş, lüksten uzak yerlerde satılan yiyeceklerin hep daha leziz olduklarından bahsederler.. Ne bileyim pilav dürüm hatta kokoreç bile sokakta arabalarda satılanı makbuldur:) Nerede küçücük minicik bir dükkan var orada harika şeyler vardır.
  Aynı şekilde kaç yüz kişiye yapıldığını tahmin edemediğim üniversite yemekhanemizin yemeklerine özellikle de tatlılarına hastaydım. Favorim sütlü tatlılardı. Keşkül, supangle deyince hep o güzel günler aklıma geliyor.
  Bu tarifimizde de klasik keşküle bir parça farklılık katıldı en en en sevdiğim şey haşhaşla:)
  Umarım beğenirsiniz!
HAŞHAŞLI KEŞKÜL
Malzemeler:

  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı badem tozu
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı mavi haşhaş
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı:

  •  Sütü,şekeri,badem tozunu ve yumurta sarısını bir tencereye alıp kaynayana kadar karıştırıyoruz. Ardından nişastayı bir miktar suda eritip kaynamakta olan karışımımıza azar azar ekliyoruz. Koyulaşınca vanilya ve haşhaşları da ekleyip kaplarımıza alıyoruz.Üzerine soyulmuş badem koyuyoruz Soğuyunca servis yapıyoruz.
  •  Afiyet olsun!
NOT: Arzuya göre keşkülümüzü içine rendelenmiş badem de ekleyebilirsiniz.

22 yorum:

  1. Daha önce hiç yemedim ama malzemelere bakılırsa oldukça lezzetli bir tatlıya benziyor.
    Görüntüsü de çok hoş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler inanın çok lezzetli denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler!

      Sil
  2. hiç böyle birşey denememiştim...
    iyi bir fikir...
    evde dehaşhaşım var değerlendirmeliyim :))
    ellerine sağlık canım...
    1 kasede ben çalıyorum ...
    heeey çaldım bile :)))
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemmen koş mutfağa değerlendir bayılıyorum haşhaşa ya Şirinecim:) Benim ki bitti bende gelir senden çalarım hihi :) Sevgiler

      Sil
  3. ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Simgecim ellerine sağlık..çok güzeller...hiç böyle denememiştim,bakalım nasıl olacak..bir kasesini aldım,gidiyorum..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsuuun :) Çok teşekkürler sevgiler

      Sil
  5. haşhaş çok yakışmış tatlıya canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bayılırım çıtır çıtır,eline sağlık canım ...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım çok severim harikaaa.. görünüyor..:)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünmekle birlikte tadını merak ediyorum. Ama o kaplar biraz küçük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuplarım doluydu bi de yarı ölçü yapmıştım minik tadımlık oldular :) Denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler

      Sil
  9. SİMGECİM ELLERİNE SAĞLIK..
    SÜTLÜ TATLILARA HİÇ HAYIR DEMEM ALDIM
    :)

    YanıtlaSil
  10. ben sadece yerim yapmak gibi bi marifetim yok maalesef.

    YanıtlaSil
  11. Olsun! Bi dahakine size de ayırırız olur biter :) Hem de büyüğünden!

    YanıtlaSil
  12. Ayırırsanız memnun olurum gercekten :)

    YanıtlaSil
  13. En kısa sürede yapın lütfen :) nereden alacağım peki

    YanıtlaSil
  14. Badem beni cezbetti.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba arkadaşım çok güzel nefis gözüküyo ellerine saglık

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık çıtır çıtır haşhaşlı eminim çok güzeldir

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)