27 Mayıs 2012 Pazar

Kurutulmuş Domatesli Zeytinli Çörek

  Selam dostlar!
  Yine bir çörekle karşınızdayım :) bu seferki çöreğimiz mayalı.
 Aslında çörek daha çok tatlı hamurdan olur, tuzlusuna da poğaça denir diye biliyorum. Ama o kadar çok tarif var ki çörekler poğaçalar birbirine girdi :) Bu tarifimde paskalya çöreği gibi örgülü olduğundan sanırım çörek adını almış. Ne çok çörek dedim:)
 Hamur işleri bana her zaman ayrı bir zevk veriyor neden bilmiyorum. Hamuru hazırla mayala bekle aç yap yine bekle pişir derken çok zahmetli görünse de bana inanılmaz zevkli geliyor. Rahmetli anneanneciğimin genlerime katkısı olsa gerek. Nur içinde yatsın canım! 
 Haydi tarife bir göz atalım;

KURUTULMUŞ DOMATESLİ ZEYTİNLİ ÇÖREK
Malzemeler:
  • 4,5 su bardağı un 
  • Yarım paket yaş maya
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 yumurta
  • tuz
İç Harcı için:
  • Yarım su bardağı kurutulmuş domates
  • Yarım su bardağı dilimlenmiş siyah ya da yeşil zeytin
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • Kuru kekik
Yapılışı:
  • Unu derin bir kapta tuz ile karıştırıp ortasını havuz şeklinde açıyoruz. Maya, yumurta,yoğurt, zeytinyağı ve suyu ilave edip yoğuruyoruz. Üzerini nemli bir bezle örtüp 45 dk dinlendiriyoruz.
  • İç harcı için gerekli malzemeleri karıştırıyoruz. 
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünd parçalar kopartıp dikdörtgen şeklinde açıyoruz. Ortasına harcı ekleyip kenarlarını birer parmak genişliğinde kesiyoruz. Kesik yanlarını yukarıdan aşağıya örgü şeklinde kapatıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp kekik serpiyoruz. 45 dk daha mayalanması için bekliyoruz.
  •  Önceden ısıtılmış 180'C fırında yaklaşık 20 dk üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  •  Afiyet olsun!
Not: Unu hamur ele yapışmayan bir kıvam alana kadar ekleyebilirsiniz.
Not 2: İç harcını peynirle de zenginleştirebilirsiniz.

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Nefis olmuş.Zeytinle yapılan hamur işlerine bayılıyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. MıMMM.Nefis görünüyorlar..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ooo bu ne böyle yaaaa :)) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. bu çörekler çok lezzetli görünüyor...
    çayla da ne güzel gider...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkürler canımm :)Sana da yaparım kii :)

      Sil
  5. canım ziyaretlerin için çok teşekkür ederim her zaman beklerim bende takipteyim;)

    YanıtlaSil
  6. siyah zeytin yiyemeyen ben bunu yeşil zeytin ve kuru domatesli olarak deniycem,güzel olmuş ellerine sağlık. Her zaman beklerim misafirliğe Simgecim..

    YanıtlaSil
  7. Nazik ziyaretin için çok teşekkür ederim canım. Kuru domatesi çok seviyorum.Çok güzel olmuşlar.Ellerin dert görmesin.Bende yeni lezzetlerinin tekibindeyim:) Öpüyorum Canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)