12 Nisan 2013 Cuma

Mercimek Pate

   Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir tarifti ne kadar istersem de o kadar başıma bir iş geliyor  :) Bu sefer de az kalsın mercimekleri yakıyordum zor kurtardım, daha fazla su koyunca birazcık sıvı oldu..Normalde hafif katı oluyor. Mercimek ezmesi de denilebilir aslında! Biz çok beğendik,sıra sizde...

MERCİMEK PATE
(6 kişilik)
Malzemeler:
1,5 su bardağı kırmızı mercimek
2 su bardağı sıcak su
1 soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 dilim ekmek
4 dal maydanoz
1 tutam kuru nane
Pulbiber
Tuz,karabiber

Yapılışı:
  Mercimeği sıcak suda iyice haşlıyoruz. Suyunu çekince ocağı kapatıyoruz.
  Soğan ve maydanozu incecik kıyıp sarımsakları eziyoruz ve ekmek içlerini çıkarıp ufalıyoruz. Zeytinyağını tavada ısıtıp soğan ve sarımsağı kavuruyoruz. Derin bir kaba alıp mercimek, ekmek içi, maydanoz,nane,tuz ve karabiberi de ilave edip karıştırıyoruz.
  Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdiriyoruz.
  Afiyet olsun!

8 yorum:

  1. Kesin çok güzeldir bende bayılıyorum mercimekli tariflere deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Vegaten bir tarif.mercimegi cok severim.
    Kahvaltida ekmek üstü olarak kullanilabilir.Almanyada kücük kutularda
    Satiliyor biomarketlerde.Üstelik kücük kutusu 2 Euro kadar yani pahalida.Elinize saglik.Sule

    YanıtlaSil
  3. değişik ve güzel bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Hiç duymamıştım, bir şey daha öğrenmiş oldum , ellerine sağlık canım harika görünüyor , dediğin gibi çok sulu olması bence görünümüne yansımamış ellerine sağlık tekrar sevgiler, bu arada çekilişim var ziyaretini beklerim sevgiler http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

    YanıtlaSil
  5. İlk görüyorum değişikmiş görünüm çok güzel eminim tadı da çok güzeldir bir denemeli diyorum canımmm ellerine sağlık olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Çok pratik, bayıldım.Elinize sağlık,Simge'cim.

    YanıtlaSil
  7. az kalsın bu tarifi icat edecekmişim .......mercimekten pilav tarzında bir şey olur mu diye geçirdim aklımdan ,katı haşlayıpta pirinç ile ezip,toz kırmızı biber yakıp üstüne dökmek gelirdi içimden ....yani ona benzer şey varmış,kesin denemek lazım,ellerine sağılık canım,nefis bir şey olmuş.

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)