6 Mart 2013 Çarşamba

Tahinli Kurabiye

           Biliyorum tahinli kurabiye tarifi veren ne ilk kişiyim ne de son olacağım :) Ama kimse beni bu tarifi paylaşmaktan alı koyamaz :))
           Genellikle kurabiye pek pişirmem..Tereyağı, sıvıyağ, margarin falan derken çok yağlı geliyor. Tabi yine de vazgeçemiyorum ama oldukça az yapıyorum. Bu kurabiye ise hem tahini pek çok sevdiğimden hem de nispeten daha az yağlı olduğundan.. Aslında bir nevi tahinli un kurabiyesi!  Tahin severler yapsınlar,yesinler , komşularına dağıtsınlar :))

TAHİNLİ KURABİYE
Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
Aldığı kadar un

Yapılışı:
   Tahini,pudra şekerini,sıvıyağı karıştırıp unu ve vanilyayı da ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Cevizi de ekleyip güzelce karıştırdıktan sonra yağlı kalıp serdiğimiz tepsiye dizip 180'C de üzeri çatlayıp hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.

15 yorum:

  1. tahinli bir şeyler yapmayı istiyorum bunu denemek gerek güzel bir alternatif ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bazı şeyler temel mutfakta bu kurabiyelerde onlardan sanırım:)
    ellerine sağlık Sevgili Simge..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. nefis bir kurabiye canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık ,güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olur tahinli kurabiye,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Çok severim ben bu kurabiyeyi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bende sizin gibi kurabiye yapmaya hep üşenirim,Simge'cim.Ama dediğiniz gibi bu tahinliler süper, acaba hiç yağ koymasak nasıl olur,bende yağsız deneyeyim.Tahinin yağı belki yeterli olabilir.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Kuzum eline saglik kuzum .
    Vitamin deposu kuzum.

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglık.nefis görünüyor hımmm:))

    YanıtlaSil
  10. ah,ah *canavarlar* küçükken ne kadar çok kurabiye yapardım,şimdi ise neredeyse unuttum.Biz çok şanslıyız ki tahin bizde var ,istediğimiz gibi kullanabiliriz,bu kurabiyeyi hiç denemedim ve canım çekti,yarısını yapmaya niyetlendim ,ellerine sağılık canım ve fikir için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  12. Tahinli kurabiyeye hiç dayanamam ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. çok güzel olmuş, kıyır kıyır olmuştur o şimdi, çok leziz...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. İçinde tahin olan her şey çok lezzetli geliyor bana:)ellerine sağlılk çok güzel görünüyorlar:))sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. her zaman favorim
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)