8 Ağustos 2012 Çarşamba

Patates Püreli Tepsi Köftesi


   Uzun upuzun bir aradan sonra merhabalar..
    Malum tatildeydim... Biraz uzun sürdü,bu sırada kardeşimin üniversite tercihleri yapıldı annem ufak bir operasyon geçirdi ve ben yine birkaç tur attım evime geldim:) O kadar yoğunluğun içinde blogumla hiç ilgilenemedim,sanırım yaz boyu da böyle devam edecek...
    Evim güzel evime dönmemle birlikte yine mutfağımla bütünleştim..Ohh özlemişim :) İftara güzel bir salata ve tepsi köftesi yaptım,buyrun tarifi:
PATATES PÜRELİ TEPSİ KÖFTESİ
Malzemeler:
500 gr kıyma
1 yumurta
1 soğan
1 diş sarımsak
bir miktar ufalanmış ekmek
bir tutam kıyılmış maydanoz
tuz,karabiber,kimyon
Üzeri için;
5 adet patates
bir kaşık tereyağı
yarın çay bardağı süt
tuz
rendelenmiş kaşar peyniri
Yapılışı:
 Öncelikle köftemiz için tüm malzemeleri bir kapta harmanlayıp güzelce yoğuruyoruz. Ve yağlanmış kare borcama elimizle düzleştirerek yayıyoruz. Üzerine arzunuza göre ufak tereyağı parçaları ekleyebilirsiniz. 175'C fırında 30-35 dk pişiriyoruz.
  Köfteyi fırına verdikten sonra da patateslerimizi soyup iri iri doğrayarak haşlıyoruz ki daha çabuk pişsinler. Haşlanan patatesleri süzüp tereyağı, süt ve tuz ekleyerek biraz da katı olacak şekilde püre haline getiriyoruz. Fırından çıkan köftemizin üzerine güzelce yayıyoruz. En üste de rendelenmiş kaşardan serpip tekrar fırına veriyoruz.
  Kaşarlar kızarınca fırından çıkarıp servis yapıyoruz.
  Afiyet olsun!

7 yorum:

  1. Bir gün gözümü karatıp bu tarifi yapıcam:)))Salata da muhteşem görünüyor, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. bu yemeği çok severim...
    herkeste severek yer :))
    bi arada show t.v. de yayınlanan yemekteyiz yarışmasında ne çok yapılıyordu :))
    ellerine sağlık canım...
    sevvgiler...

    YanıtlaSil
  3. Off yeme de yanında yat derler ya öyle diycem.Bayılırım,çokk severim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerine saglık.Hafta sonu iftara misafirlerim var bana fikir oldu bende yapayım.Bu güzel paylaşım için sagol canım.

    YanıtlaSil
  5. Simgecim hoşgeldin..hemen mutfağa girip döktürmüşşün yine..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. KUZUM NASILSIN GÜZEL YÜZÜN HİÇ SOLMASIN..
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  7. Canımmm Çook iyiyim yaaa çok sevindim mesajına :))) Çoook çok sevgiler benden teşekkürler :))

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)