11 Nisan 2012 Çarşamba

Kıymalı Girit Kabağı Dolması

 Bu tombiş kabakların görüntüsünü çok seviyorum. Hem çok sevimli hem de leziz duruyorlar. O yüzden geçenlerde görünce hemen aldım. Ve belki de yapımı en kolay dolmalardan biridir. Birkoç blogda da çeşitli tarifleri var ama ben benimkinde de olsun istedim. :)
 Girit kabağı, top kabak ya da benim deyimimle tombiş kabak :) Nasıl seviyorsanız öyle seslenin ama hep sarımsaklı yoğurtla yiyin :)

KIYMALI GİRİT KABAĞI DOLMASI
 Malzemeler:

  • 5-6 adet girit kabağı
  • 1 domates
  • 1 soğan
  • 150 gr kıyma
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Bir çay bardağı pirinç
  • Yarım demet dereotu
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 kahve fincanı su
  • tuz 
  • karabiber
Yapılışı:
  •  Pirincin üzerine kaynamış su ilave edip bir tutam tuzla 10-15 dk bekletiyoruz. Soğanı ve dereotunu kıyıp kabakları ya alacalı soyuyoruz ya da çatalla çiziyoruz. (Ben soyma bıçağı kullandım) Kabakların üzerinden bir parmak kalınlığında kesip içlerini çıkartıyoruz. Çıkan içleri zar büyüklüğünde doğruyoruz ve bir kaba alıyoruz. Üzerine soğanı,kıymayı,dereotunu, salçayı,tuzunu,biberini ve en son da süzdüğümüz pirinci ekliyoruz.Bir fincan da su ilave edip karıştırıyoruz.
  •  Hazırladığımız içi kabakların içlerine paylaştırıyoruz. Üzerlerine domateslerdn kapaklar yapıp kapatıyoruz. Tencereye dizdikten sonra kenarında iki çay bardağı suyu ekliyoruz ve kaynayana kadar orta kaynadıktan sonra kısık ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişiriyoruz.
  •  Ocaktan alıp servis yapıyoruz.
  •  Afiyet olsun!

4 yorum:

  1. bu dolmanın üstüne sarımsaklı yoğurtda dökeceksinki harika gider canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.birde yorumlarda kelime doğrulamayı kaldırırsan iyi olur canım.yazmak zor oluyor.yorumlarında azalır.mutfak notları blogu anlatmıştı nasıl olacağını.bir incele istersen.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canımm ne desem azdır şu an desteğin için inan çok teşekkür ederim:) Yeni olduğum için bazı şeyleri senin gibi değerli arkadaşlarımdan öğreniyorum! Sorunu da hallettim şükür :) Tekrar teşekkür ediyorum, sevgilerimi gönderiyorummmmmmm ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Bu kabaklara ben de bayılıyorum,çok şirinler.
    Ellerine sağlık canım,nefis oldukları belli oluyor.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevalcim, vallahi sevilmeyecek gibi değiller! :) Sevgiler

      Sil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)