11 Aralık 2012 Salı

Patatesli Börek

    Bu hafta yine diyete başladım :( Geçen yıl verdiğim 7 kilodan üçünü alınca artık dur demenin vakti gelmişti. Allahım diyetin en zor zamanı da başları işte. Nerede pasta börek makarna var onlara kayıyor gözüm :( Ama azimliyim yine bu 3 kilodan bu ay kurtulacağım inşallah!
  Bu güzel mis börekleri de canım kardeşime yapmıştım. Benim patatesli böreğimi pek seviyor. Geçen haftalarda yine bizimleydi pazar günü biraz erken kalkıp hemen yapıverdim canikoma :) Evde hazır yufka olunca börek yapmak çok da zor değil ya da insan boğazına bu kadar düşkün olunca öyle geliyor :) Hamur açmam gerekse açarım o derece üşenmiyorum :)) Sonra gelsin kilolar işte...
  Neyse siz yine de azar azar tadını çıkararak yiyin...Ben yapamıyorum bari siz yapın ;)
PATATESLİ BÖREK
Malzemeler:
3 yufka
3 adet patates
1 soğan
kırmızı biber
tuz
pul biber
maydanoz (isteğe bağlı)
yumurta sarısı
susam/ çörekotu
Sosu için:
1 su bardağı süt
1 yumurta
sıvıyağ

Yapılışı:
   Patateslerimizi soyup küçük parçalar halinde tencereye koyup haşlıyoruz. Patatesimiz haşlanırken yufkaları ikiye katlayıp ortasından kesiyoruz. Sonra açıp tekrar üst üste koyup üçgen şeklinde 3 eşit parçaya bölüyoruz  . Bir kasede sos malzemelerimizi karıştırıyoruz.
   Patatesler haşlanınca eziyoruz. Bir tavada biraz sıvıyağda küp küp doğradığımız soğanları kavurup kırmızı biberimizi de ekleyip ocaktan alıyoruz. Patateslerin üzerine döküyoruz. İncecik kıydığımız maydanozları da ekleyip tuzunu biberini ayarlayıp soğumaya bırakıyoruz.
  Son olarak da üçgen yufkalarımıza sos sürüp ortasına bir miktar harçtan alıp sarma gibi sarıyoruz :) Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam ya da çörek otu serpiştiriyoruz.
   180'C de üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  Afiyet olsun!
Not: Böreğimizi tüm yufkayı büyük bir rulo şeklinde sarıp  belli aralıklarla keserek de hazırlayabilirsiniz.

9 yorum:

  1. patatesli börek eşimin en sevdiğidir :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. canım simgem nasılsın.
    ellerine sağlık kuzum aldım:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok severim patatesli böreği, yumuşacık olur!

    YanıtlaSil
  4. Çok severimmm miss olmuş:)Aynı tarifin peynirlisini yaptım ama sütü bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu,biraz kuru olmuştu.Ellerine sağlık:)Kilo verirsin sen ..verirsin,verirsin:P

    YanıtlaSil
  5. hımm nefiss dışı çıtır içide yumuşacık olmuştur ellerine sağlık ...canım karar verdiysen verirsin fazlalıkları iş karar vermekte bende de 1 kilo fazla var ama hiç diyet modunda değilim :( ,sevgilerr

    YanıtlaSil
  6. en çok patatesli börekleri severim
    ellerine sağlık çıtır çıtır olsa da yesem:)))

    YanıtlaSil
  7. Mmm, harika görünüyor böreklerin, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık,millet olarak pastaya böreğe düşkünüz ama olsun kilo alınır da verilir de..Umarım hedeflediğin kiloyu verirsin,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. günaydın canım,diyette kolay gelsin,benim kızlarım patatese bayılıyorlar,sadece haşlamasını bile yerler,börekte ise bayılırlar,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)