18 Kasım 2012 Pazar

Yoğurt Soslu Kuru Fasülye Köftesi


     Bakliyatları zamandan tasarruf adına düdüklüde haşlıyorum. Çalışan bayan olmak bazen pratik davranmayı gerektiriyor malesef. Bu yüzden bakliyatları haşlayıp derin dondurucuda saklıyorum lazım olunca hemen çıkarıp kullanıyorum.
     Geçenlerde yine kuru fasülye haşlamak istedim fakat biraz fazla kaçırmışım süresini :) Yine de derin dondurucuya koymuştum ama çıkarıp eritince hepten dağıldı. Atmaya da kıyamadım ne yapsam ne yapsam derken kuru fasülye ezmesi yapayım dedim. Mutfağa gitim orada da benim çok sevdiğim Lezzet dergisinin köfteler ekine gözüm çarptı bi bakayım  derken bu tarife rastladım. İyi ki de görmüşüm hemen yaptım afiyetle yedik. O kadar da çok oldu ki birazını da komşularıma ikram ettim.. Ohhh miss :))

 KURU FASÜLYE KÖFTESİ
Malzemeler:
500 gr haşlanmış kuru fasülye
1 soğan
80 gr rendelenmiş kaşar peyniri
Yarım demet maydanoz
2 yumurta
1 yumurta sarısı
1 su bardağı un
Gelate unu
1 paket kabartma tozu
tuz,karabiber, pul biber
Kızartmak için ayçiçek yağı
Sos için:
Süzme yoğurt
1 diş sarımsak
nane

Yapılışı:
   Kuru fasülyeleri mutfak robotunda püre haline getiriyoruz. İçine tuz,baharatlar, yarım su bardağı un,peynir,kıyılmış maydanoz, kabartma tozu, yumurta sarısı ve rendelenmiş soğanı ekleyip karıştırıyoruz.
    Elimizi hafif yağlayıp karışımdan parçalar kopartıyoruz ve parmak şeklinde köfteler hazırlıyoruz. Önce una ardından yumurtaya en son da galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz. Kağıt havlu üzerine alıp fazla yağını süzüyoruz.
   Sos için de yoğurdu bir miktar ezip sarımsak ve naneyle karıştıyoruz. Köftelerin yanında servis ediyoruz.
   Afiyet olsun!
Not: Bu köfteleri ılık tüketmeye özen gösterelm,çok daha leziz oluyorlar!

12 yorum:

  1. bakliyat ve sebzelerle yapılan köfteler hem sağlıklı hem de lezzetli oluyor,kuru fasülye köftesi de öyle,ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Nefis tadı oluyor kuru fasulye köftesinin ellerine sağlık.Buzluğa atınca bakliyatları tam pişirmezsen dağılma olmaz gerçi tecrübe ile anlamışsındır:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. İlk defa gördüm,ama süper birşeye benziyor,ellerine sağlık:)Ayrıca değerlendirmek istemene de hayran kaldım:)Bunu kaydedeceğim ,çok beğendim:)

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duydum ama görünüş olarak güzel olduğunu düşünüyorum ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. hiç denemedim ama nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. süper olmuş, ellerine sağlık, hemen deneyeceğim, çok da lezzetli duruyorlar...

    YanıtlaSil
  7. rastlantilar bazen güzeldir
    eminim tadi harikadir
    saglikli oldugu garanti ellerine saglik simgecim hayirli bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  8. amanın değişik bir tarif olmuş...
    mutlaka denemek lazım...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. benim küçük hanım anmıştı ,bak ne iyi oldu ,hazır tarif geldi elime ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyorlar canım ben de geçenlerde denedim ve ev halkı olarak hepimiz bayıldık bu köfteye. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. canımmmm nefis bir tarif olmuş..eminim lezzetide görüntüsü gibi harikadır ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. tek kelimeyle harika olmuş
    resmen ağzım sulandı
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)