15 Kasım 2012 Perşembe

Kalp Kurabiyeler

       Bu kurabiyeleri sevgili  Umutsepeti'nde  gördüğümde bayılmıştım ve hemen yapmalıyım dedim. Tesadüfe de bakın ki o hafta öğretmen arkadaşlarım evimizi ziyarete geleceklerdi. Hemen hazırladım, çabucak da pişti :)) Herkes bayıldı:)) Gerçi ben bu kurabiyelerin adına arkadaşlarıma aşk dolu günler getirsin diye Aşk Kurabiyeleri demiştim ama orijinal tarifle işte Kalp Kurabiyeler :))


KALP KURABİYELER
Malzemeler:
3 su bardağı un 
Yarım paket kabartma tozu
2 adet yumurta 
1 limon kabuğu
150 gr tereyağı
1,5 su bardağı pudra şekeri
Yapılışı:
    Unu, yumurtayı ve ince rendelenmiş limon kabuğunu bir kapta karıştırıyoruz. Ardından diğer malzemeleri de ekleyip kulak memesi kvamında bir hamur elde ediyoruz.
     Hamuru iki parçaya bölüp un serpiştirdiğimiz düz bir zeminde çok kalın olmayacak şekilde açıyoruz. Kalp kalıplarıyla hamurumuzdan kalıplar çıkartıyoruz. Çok güzel yıkadığımız bir dolma kalem kapağıyla kurdelelere yer açıyoruz.
    Fırın tepsisine yerleştirip 175'C de yaklaşık 10-15 dk fırına göre pembeleşene kadar pişriyoruz. Soğuduktan sonra kurdelaları istediğimiz uzunlukta kesip kurabiyeleimize bağlıyoruz.
   Afiyet olsun! :)

16 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL VE ÇOK ŞIK OLMUŞLAR,ELLERINE SAGLIK.AŞK KURABIYELERI ADI ÇOK YAKIŞMIŞ.

    YanıtlaSil
  2. BU TARİFİ ÇOK SEVDİM...
    HEMEN KAYDETTİM...
    AYY ÇOK SEVİMLİLER YAAA BAYILDIM...

    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  3. Çok tatlı yaa,tam misafirlik,kurdelalar çok şık olmuş:)Kalp kalıbım yok ama kesinlikle olması gerekn bir kalıpmış onu anladım:)

    YanıtlaSil
  4. bunları insan yemeye kıyamaz ,süper olmuşlar canım,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuşlar yaa.yemeye kıyamam ben bunları canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. vayyy çok şık çok güzeller
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık. çok güzel olmuşlar...

    YanıtlaSil
  8. sevgi ile yapildigi ve icine sevgi katildigi nasilda belli
    ellerine saglik simgem hayirli hafta sonlari ablam

    YanıtlaSil
  9. çok cici görünüyorlar simgecim eline sağlık..

    YanıtlaSil
  10. çok şık olmuşlar 14 şubat yaklaşırken hiç fena fikir değil,
    sevdim bu kuurdela fikrini ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simgecim kurabiyeyi yaptım çok sevimli oldular,teşekkür ederim
      paylaşım için.

      Sil
    2. Çoook sevindim ellerinize sağlık :))

      Sil
  11. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  12. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlıkkk

    YanıtlaSil
  13. merhaba kurabiyeleri denedim tadı çok güzel oldu fakat hamur kendini saldı:( dolayısıyla şekil veremedim. neyi yanlış yaptım acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, şekil verememenize üzüldüm halbuki tam tarifine uygun yapıldığında hemencecik toparlanıyor :( Unu az gelmiş ya da yağı fazla olmuş olabilir mi??

      Sil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)