20 Mart 2012 Salı

Zeytinli Çörek


    Yine bir Salı yine boş duramadım.:) Bu durumdan eşim memnun mu değil mi bilemiyorum zira yine akşam yemeği yapmak yerine hamur işine yüklendim. Vah ki ne vah! Akşamları bunu yapmam hiç hoş olmuyor kilo açısından ama durduramıyorum şu günlerde kendimi.
 Bu tatlı mı tatlı zeytinli çörekleri ilk defa yoldan gelecek bir misafirimiz için yapmıştım ve o kadar beğenildi ki sık sık tekrarladım. Daha önce hep siyah zeytinle yapmıştım bu sefer yeşili denedim. Bir dahakine zeytin ezmesiyle yapacağım :) Ama şimdi karşınızda yeşil zeytinli çörek:

YEŞİL ZEYTİNLİ ÇÖREK
Malzemeler:

  • 4 su bardağı un
  • 1 çay bardağı ayçiçek yağı
  • 1 su bardağı süt
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı şeker
  • 100 gr eritilmiş tereyağı
  • 1 paket kuru maya (11 gr)

Üzeri için:

  • 1 yumurta sarısı
  • susam

İç harcı için

  • 200 gr dilimlenmiş zeytin
Yapılışı:


  •  Unu derin bir kaba alıyoruz. Üzerine mayayı,tuzu ve şekeri ekleyip harmanlıyoruz. Ortasını havuz şeklinde açarak ılık sütü, tereyağı ve ayçiçek yağını ekliyoruz. Yoğurarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Mayalanması için 45 dk dinlendiriyoruz.
  •  Dinlendirdikten sonra hamurumuzu ikiye bölüyoruz. Hamurları un serptiğimiz tezgahta yufkadan biraz daha kalın açıyoruz. Üç parmak kalınlığında dikdörtgenler kesiyoruz. Üzerine zeytinleri serpip rulo yapıp kendi etrafında döndürerek gül şeklini veriyoruz.
  •  Yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.  Üzerlerine yumurta sarısını sürüp susam serpiştiriyoruz.Yaklaşık 20-25 dk daha bekletiyoruz.
  •  Önceden ısıtılmış 170'C fırında 20 dk pişiriyoruz.
  •  Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)